tirsdag den 16. juli 2013

Så kom forældrene til steg.. lært lige et par ting :)

havde inviteret mine forældre og min bror Martin på aftenmad i dag. og det indbød jo til en dag i køkkenet, hvor jeg startet om formiddagen med at koge kartofler så de kunne være helt kolde til når de skulle bruges, efter jeg havde været i Rema1000 og handle sammen med mormor, begyndte jeg omkring klokken to at skære, klippe og hakke de forskellige ting der skulle bruges til aftensmaden.
Det var da heldigt at jeg begyndte tidligt for mine køkken evner og krops smerter, lod sig hurtigt vise da jeg brugte et par timer på at lave kartoffel salat og pesto salt, før jeg nået til at skære de ting ud der skulle til stegen. men det gik da, selv om jeg har meget ondt nu.
Da der var ved at skulle være mad, fik vi desværre beskeden om af min bror ikke kom da han var alt for syg i dag, og det er da rigtig surt for det er en del tid siden vi har været samlet ved samme bord. men sådan er det jo desværre med sygdom man kan ikke kontrollere det specialt meget.
Men mine forældre og mormor syntes maden var rigtig lækkert og det er da absolut ikke sidste gang at jeg laver sådan en middag, når vi får gæster, kan næsten gætte mig til at næste gang bliver når min gravide kusine og hendes forlovet kommer til aftenmad, når de i forvejen skal til Næstved for at blive scannet.
I dag lærte jeg at lave ja stort set alle retterne der blev serveret i dag som var; Skinkesteg med æbler, championer og løg, med tre tilbehør; en gang paprika croutoner, kartoffel salat og pesto salat. det smagte alt sammen smadre godt og var rigtig stolt af mig selv.

Opskrifterne er lige her under på bloggen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar