mandag den 18. februar 2013

Skole, skole og atter skole

Jebs det er ret så dejligt at være i skole igen i stedet for bare at side og kede sig der hjemme. har lige fundet artikel til min samfundsfags eksamen og jeg må sige at det var et meget aktiv emne for mig at vælge, jeg har nemlig valgt en artikel fra politikken.dk omkring SU' reformen der taler så meget om for øjeblikket, har valgt en artikel der stiller skarpt på at dårligt stillet unge får meget svært ved at gennemføre en uddannelse vis de vælger at lave den her SU reform.
Men det kan der komme mere om senere når det bliver aktuelt.. dvs. næste uge om onsdagen der skal jeg nemlig til prøve i det så det er kort tid til at gennemgå den når der nu ændres i politikerne holdning og standpunkter i den aktive debat.

Og så var jeg ellers ude og skralde med mor i går. jeg må sige af den 1½ time vi brugt har vi nok til at brød føde de 3 familier vi er, det er tit vi finder rugbrød så det er mildt sagt en udgift der er streget helt væk fra budgettet, vores grønsalgsbudget er også skåret rigtig langt ned selv om vi har fået meget mere grønt i køkkenet, feks. fandt vi 3 poser gulerødder i går, samt lidt mango, ananas og kartofler som alle bliver lavet til en skøn gulrødssuppe med resten af fiskefrikadellerne fra i går aftes. *MUM* glæder mig eneligt til aftensmaden  :0) og så skal jeg ellers en tur af sted med mor igen her til aften, Søndag og Mandag er nemlig nogle af de travleste dage, da dagligvare butikkerne får nye vare mandag.
I det af vi er 3 familier med en hård økonomi, giver det at skralde en super god mulighed for af vi kan spise og leve sundt og alligevel få luft i budget til alt det sjove. der er dog nogle ting man skal overhalde som skralder så vis du selv lige vil begynde på det så tænk dig om. og find ud af hvad der er af normer og regler gruppen Skralderne på Facebook er en god idé men også gruppen "Stop Spild af mad" som har nogle rigtige gode ting på deres hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar