lørdag den 23. februar 2013

Skandinavisk Susi

 Til 2 personer

Du skal bruge:
10 store Totilla pandekager
Neutral Smøreost
1 alm. agurk
File pålæg
salat

Sådan gør du:
tag en totilla og smør smøreost over det hele på den ene side. tag salat blade og lig på den ene halv del af den runde totilla. lig her efter skiver med file pålæg oven på salaten tykkelse på lag er efter eget ønske. skær agurken ud i stave og lig dem midt på dit fyld. rund her efter tortillaen. når den er rullet helt stram og smøreosten holder på dem. ligger du den ved siden af dit spækbart med lukningen ned af. her efter gør du det samme med de andre totillaer. til sidst tage du de færdige lavet totilla og skære rullen ud i 1-2 cm og ligger dem der efter lige som susi (vist på billedet) arrangere dem flot og servere dem så for dine gæster.

Tip:
du kan bruge stort set alt slags pålæg. du kan også bruge feks. revet skinke det er bare med af prøve sig frem. du kan også lave vegetar udgaven og undlade pålægget. du kan også vælge af bruge feks. gulerødder eller pepparfrugt i stedet for agurk det er bare af bruge det du kan lide bæst.


2 kommentarer:

  1. Hej Fie
    Sikke en fin blog, du har jeg må sige, at jeg er blevet rigtig godt inspireret af dine skralde ture og syntes det er helt vildt, hvad man kan få med hjem, og at du så er så kreativ at finde opskrifter tilsvarende, de varer du har med hjemme, jeg skal helt sikkert prøve nogle af dem, og jeg vil jævnligt kigge forbi din blog :-)
    Vh Birgitte --------—@

    SvarSlet
  2. Hej Birgitte
    det er da dejligt at høre.. de næste par dage vil der forhåbentligt komme flere indlæg om min bog, skralde ture og også nogle nye opskrifter som har været et hit her hjemme.
    og da vi snart rammer gril sæsonen vil der komme mange gode opskrifter på marinade og andre gril opskrifter da det er en af de ting jeg elsker

    SvarSlet