fredag den 9. august 2013

Sykltning, Bagning og 6 timer efter..



Når så havde jeg en del dag hvor der eneligt ikke var planlagt det store, så i min plan med at holde mig beskæftiget, blev hele dagen sat af til at ordne noget af alt det jeg har fået udsat de sidste par dage, og som ellers ville havde taget min mor en evighed at komme igennem.. (forståeligt nok for det var sku hårdt, men kom igennem det på ca. 6 timer) der var blandt andet 3 bakker jordbær, 2 bakker kirsebær, 15 bakker druer, 7 meloner, 12 æbler, 2 pakker pølser og en masse tørt brød. 


Efter 3 timer var druerne, jordbærrene, og kirsebærende renset og sorteret, æbler og meloner var skåret ud, brødet var skåret ud i tern, og så kom der ellers lige abrikoser ude fra skuret.. druerne og meloner blev delt op i mindre positioner og frosset ned til drinks og smootis.. kirsebærrene blev udstenet og kogt til syltetøj sammen med jordbærende.. æblerne blev til æblemos.


Fik desværre lige vendt ryggen til det kogene sylte tøj med låg på. og så havde jeg ellers røde pletter ALLE steder.. rigtig irriterende, så nu bliver komfuret hævet ud fra vægen en af de her dage så der virkelig kan blive gjort rent for selv, om jeg var hurtig med en klud og tog alt jeg kunne komme til med endte det alligevel med at vi stadig har rødplettet mange steder.. 

De færdige "produkter" 2½ glas æblemos, 2½ glas syltetøj, 2½ kage dåse med croutoner, og et 1 glas med abrikoser der er ved at bløde op i Cuba Carmel og vokda blanding, som jeg vil prøve af, ved at komme det i en vanilje muffins opskrift.. ja og så måtte det ene kagedåse lige mærkes da der kom en smule for meget chili på nogle af croutonerne.. og jeg nået selvfølgelig ikke lige at sige det til mormor da hun nuppet en fra bradepanden da jeg tog dem ud, så hun måtte hurtigt havde noget mælk også (selv om jeg sagde til hende af melon er meget bedre, da det tage det stærke element).. Hehe.


Som prikken over "i" blev det lavet Pesto pølsehorn, dog bare lagt sammen med en ganske alm. pizza dej nede fra netto da vi skal havde dem med på tur i morgen, og jeg havde ikke kræfter til at stå og lave dej her sidst på dagen selv om det var en nem opskrift jeg fandt der på..
havde regnet lidt med at min mor, som eneligt skulle havde stået med der her selv, ville give en hånd med, men da hun er ved at vende sig af sin smerte stillende medicin kunne hun ikke hjælpe mig, men til gengæld har jeg en super dejlig mormor som bare var så super sød og hjælpe mig.
Mange tak moms :o)

Lige nu står den på film og så ellers tidligt i seng, når jeg har pakket tasken til Knutenborg turen i morgen.. sammen med Mormor, Brormand, Onkel, Henri og pigerne.. bliver super sjovt det er hundrede år og en sommer siden jeg sidst har været der nede.. sidste gang var nok da Farmor og Far tog mig med der ned, for en del år siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar