torsdag den 1. august 2013

Hektisk start på August mrd.

Fik lige en ubehagelig og hektisk start på August mrd der ellers kommer til at byde på en hel masse ting, det startet allerede i onsdagen, hvor jeg ingen penge havde fået fra kommunen selv om jeg havde været i kontakt med jobcenteret og mento hele juli mrd og ingen grundlag havde for at miste min kontanthjælp. finder så ud af at jeg mangler skattekort, så Torsdag starter så op med at jeg må ringe til Jobcenteret, Skat og så til Ydelsescenteret før jeg fik bare en smule penge udbetalt i dag, og så måtte jeg ellers en tur på kommunen også med nogle papir så jeg kan få udbetalt den resterende kontant hjælp.

Puhha.. er ved at være super træt af at være på kontakt hjælp og krydser alle mine finger for at når jeg ringer ud på VUC her på mandag af de har plads til mig på et af deres hold.. kommer så nemt ind i en psykisks dårlig periode når jeg ikke har noget af fortage mig.. og når vi nu lige er inde på det, så har min mor fortalt mig af de her uger i Juli mrd hvor jeg har følt mig oven på igen, har jeg været den "gamle Fie" og de eneligt havde savnet den Fie. og det rørte mig da en del, fordi jeg selv har kunne mærke af jeg i starten af Juli mrd er kommet oven på igen, men her den sidste uge i Juli og de sidste par dage her har været svært at holde mig oven vande på grund af de økonomiske problemer der er kommet i at jeg ikke fik noget udbetalt i Juni mrd.

Men nu glæder jeg mig ellers til Mandag hvor jeg kan kontakte VUC og forhåbentligt kommer i gang med noget målrettet undervisning der skal forbedre min Engelsk og nogle af de andre fag, som jeg ikke har haft siden folkeskolen (blev fjernet fra 5 kl. hvor efter jeg kom på Hjortholm Kostskole, hvor der ikke var optimalt skole gang de første 6 år jeg gik der). Kan godt mærke af de her alm. fag som Historie, Engelsk, Biologi, Fysik og Kemi, Samfundsfag, Geografi og dvs. andre fag jeg ikke har haft, der mangler noget viden som jeg ellers så gerne ville havde.

Må da også sige af mine indlæg med film anbefalingerne som skulle være begyndt i går desværre er blevet forsinket da min stationer computer valgte af gå helt ned i onsdag, og har først rigtig fået min bærbar op i dag, da jeg var i Bon Bon Land med hele familien i går (der kommer et separat emne med vores tur) men kan prise mig lykkelig for at jeg har de fleste af mine dokumenter og anbefalinger liggende på min harddisk som endnu engang viser sit værd for mig, det er bare generelt mere praktisk og værdifuldt for mit vedkommen at havde mine ting på den ekstern harddisk, lige ind til den giver problemer som den gjort et par dage efter den var taget i brug.

Nu blev emnet her lidt langt i det, og det sidste jeg lige skal tilføje er af jeg besluttet mig (i næsten sidste øjeblik) for at sende en ansøgning ind til Talentskolen forfatter linje. jeg har endnu ikke hørt noget fra dem, og har besluttet mig for ikke at sige noget om det til nogen før jeg ved om jeg er optaget eller ej. selv om jeg ikke havde forventninger til at komme på deres linje, kan jeg da godt mærke af de sidste par dage her er jeg begyndt at tænke mere over det, og så følger der jo et lille håb om at blive optaget med..  Krys finger alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar