onsdag den 8. maj 2013

Stor Bage dag inden konfirmationerne

På Billedet; halv delen af mini muffinens som stadig mangler at blive bagt. 

I Fredags var jeg i gang med at bage der skulle bages 50 mini Vanilje muffins til min søsters Louise Konfirmation, og 45 kakao muffin til min veninde Winnie's søns konfirmation som var samme dag som Louise's. så med en stor hånd fra min søster Trine og min Mormor gik vi i gang med at bage, og så uklog som jeg kan være ind i mellem, tænkte jeg af i det der ca skulle laves samme antal muffins ganget jeg da bare Vanilje muffins op lige som jeg havde gjort med Kakao Muffins jeg glemte bare én ting vanilje muffins var MINI og ikke alm. lige som kakao.  så resultatet blev ca 50 kakao brøndby muffins, og lidt over 200 mini muffins da dejen også hævet en del.. Syndes at jeg havde lavet kakao muffinens lidt tørre, men de blev rigtig gode dog vil jeg nok vælge at smide mere væde i dem næste gang.

På Billedet;  Brøndby Muffins der venter på at blive bagt.


 

På Billede 1; mælk og blå farve stof der skulle i smør cremen.
På Billede 2: en omgang Brøndby Kakao muffins der lige er kommet ud og Mini muffins der er på vej i formen og vider i ovnen.


dette er de muffins som Louise fik til sin konfirmationen fra mig af, der var rigtig mange til overs men min søster Trine tog en hel del med hjem som hun kunne tage med på spejder tur til København denne weekend. de var et stor hit hos de små.

det skal lige siges at vi bagte i godt og vel 6 timer.. vi begyndte ca. 10:30 og var først færdig ca. 16:30.

på hele konfirmationens dagen blev jeg "drillet" med dem og fik også en del ros, var rigtig stolt af dem, men tænker nok lige en gang mere over mængden af dej igen før jeg bager :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar