torsdag den 11. oktober 2012

American Soldiers – Combat Zone

kan ses på viaplay; http://viaplay.dk/film/american-soldiers-combat-zone

American Soldiers – Combat Zone ( *****+ 5+ ud af 5 )
2005 – Drama

Endelig får vi lov af se frustrationerne, sorgen, uvisheden, frygten og sammenholdene i en soldater film bygger over Irak krigen. Hvilken en film med følelser og gode mænd. Filmen er virkelig troværdig og fuldt ud et mester værk. 
Vis jeg var født i den rigtige krop, sad jeg ikke her lige nu. så ville jeg være Amerikansk Soldat og tjene mit land. men i det jeg ikke er det kan jeg kun sige af jeg er stolt af jer mænd og kvinder i er de bedste.. i offerer så meget for alle os. selv om krigen ikke er det værd så er i helte i mine øjende. fordi i offerer jer for os selv om i måske ikke tro på det længer. 

Udsendt.
Måske vender du aldrig hjem.
Sover i grønne barakker.
Med geværet ved din side.

Hurtigt i dækning.
Bomberne falder.
Spiddet opmærksom.
På vejens forløb.

Vejsidebomber.
Flag på halvt.
Kister vender fulde hjem.
Iklædt Stars and Stripes.

I den ligger soldaterkammerater.
Nære venner.
Venskabet bærer jer igennem.
Lad det bære hele vejen.

Ørkensand i hver en krog på kroppen.
Adrenalin der pumber.
Rædselsfulde syn.
Soldaterliv.
                           Skakmat AKA Lars B.
 Får en lille tåre i øjenkrogen når jeg læser dette ganske smuk og alligevel forfærdelig digt af Skakmat AKA Kars B.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar