tirsdag den 5. november 2013

Pistoler & Kærlighed [Novelle]

Pistoler & Kærlighed

"Det var jo ikke det jeg sagde" udbrød Marcus, efter fulgt af et grin. "Men det var din kones opfattelse af det" forklaret Michael og grinte af Marcus opfattelse. "14-10, Alka Street 46, lejlighed 4" skrattet radioen. Med et tog Michael radioen i det samme Marcus spurte "Er det ikke.." Men han nået ikke at spøge om mere før Michael kaldt over radioen "Ditche back; vær venlig at gentage adressen!" Marcus havde ikke behøvet et svar fra Michael han ansigtsudtryk havde fortalt ham alt hvad han ville vide så han vendte øjeblikkelig politibilen og satte hurtig i retningen af adressen.

"Adressen er; Alka Street 46, lejlighed 4." Svaret Ditche back, "Ditche back, vi tage den, da vi kender personen" svaret Michael. "10-4, Officer Taylor og Fins er på stedet jeg giver dem besked" svaret Ditche back. Da de nået frem, var den første Michael fik øje på en lyshåret kvinde der stod og græd mens hun knuget sine hænder, han gik hen til hende. Men i det kvinden så ham løb hun direkte ind i hans arme..
"Daisy, hvorfor gør han det her?" Spurte Michael og holdt hende ud for sig så han ku se hende i øjende. "Jeg ved det ikke han har ikke ville snakke med mig i..." Svaret Daisy men Michael afbrød hende og afsluttet hendes sætning "To måneder" Daisy så overrasket på ham mens hun nikket.
"Fins!" Råbte Marcus der havde stået lige bag Michael. Fins kom hen til dem, i det Daisy gik væk fra dem. "Hvordan ser det ud der oppe?" Spurte Marcus mens de gik hen til opgangen der førte op til lejligheden. "Naboen hørte et skud omkring 16:40, da vi kom 16:47, hørte vi endnu et skud.." Forklaret Fins. "Hvad er jeres strategi nu?" Spurte Marcus
"Han sider i stuen med pistoler rettet mod hans hoved, Taylor er der oppe, vi prøver at afholde ham fra at skyde hoved af sig selv ind til der kommer en forhandler" afsluttet Fins i det samme de kom op til lejligheden.

"Taylor det her er Marcus og Michael" forklaret Fins lavt. Taylor bakket lidt væk fra døren, og hilste på dem. ”Han virker rolig lige nu!” forklaret Taylor lavt, i det Michael gøre mine til at nærme sig den åbne dør ind til lejlighed nummer 4.
Han hedder Antony” tilføjet Fins i det Michael nået helt hen til døråbning, ”det ved han godt” forklaret Marcus i det Fins skulle til at gentage sig selv. Både Tylar og Fins kigget undrende på på Marcus, der var jo ingen af dem der havde nævnt hans navn før.

Tony!” kaldte Michael ind i den åbnede lejlighed, der var først en rummende stilhed, før en grødet stemme spurte undrende ”Michael?”.. Michael smilte lidt for sig selv og svaret så ”Ja Tony det er Michael”.
hvad siger du til at ligge pistolen og komme ud for at snakke med mig?” spurte Michael. ”du er velkommen til at komme her ind!” svaret Anthony efter en kort stilhed. Michael gik ud til Tylar, Fins og Marcus der stod i opgangen og fulgte med. ”Fins få fat i Mrs Jaculin, hendes adresse er Tinkstreet 32” forklaret Michael lavt mens han først tog sin egen pistol op af dens hylster og rakte den til Marcus før han tog sin vest, radio og pistol hylster af.
hvad har du tænkt dig at gøre?” spurte Tylar, i det han dog imod hans vest, radio og pistol hylster. ”Snakke med ham” svaret Michael.
skal du ikke havde vest på?” spurte Tylar og rakte hans vest ud mod ham, Michael rystet på hovedet og så Marcus ind i øjende. ”Selv vis han skyder mig, så lad vær med at tage hans liv, det har han ikke fortjent” Marcus så alvorlig på ham, men nikket til svar. Tylar og Fins så vantro på ham, men Michael vente sig blot om mod døren og gik ind i lejligheden, før han skulle til at gå ind i stuen sagde han højt ”Tony jeg kommer ind nu!” i det han gik ind i stuen så han Marcus liste ind i gangen.
Inde i stuen sad Anthony i den ene lænestol, og havde rettet sin lille kaliber 45 mod sit eget hovedet. ”Tony vil du ikke godt sænke din pistol så vi kan snakke sammen?” uden at svare lod Anthony sin arm synke ned på armlænet så pistol kom til at pege mod gulvet, Michael tænke for sig selv af ifølge tekst bogen, ville hans mål være at få pistolen fra Anthony, men Michael viste at selv om han i normale omstændigheder ville havde gjort var det ikke noget han vil gøre over for Anthony.”hvorfor vil du pludselig blæse dit eget hovedet af?” spurte Michael, og så på Anthony, der ikke ville lade ham få øjenkontakt med ham. ”Hvad ved kommer det dig?” spurte Anthony, og for første gang i den tid han havde kendt ham, kunne han høre et undertrykt had i hans stemme. ”fordi min bedste ven forsøger at blæse sit eget hoved af” svaret han brysk uden at afsløre at han havde lagt mærke til Anthonys vrede. ”Ven!?” udbrød Anthony sarkastisk og så Michael vredt ind i øjende. Mens han i det samme affyret endnu én skud fra sin pistol som stadig var vendt lige ned i gulvet, Michael rørte sin ikke ud af stedet eller fjernet sin øjenkontakt med Anthony. ”Alt okay!” råbte han ud til Marcus der stod i gangen med sin pistol klar, og Taylor der stod ude i opgangen også med sin pistol klar.

lig den pistol fra dig og gå ned til Daisy, hun står og er helt græde færdig!” udbrød Michael, da Anthony så væk igen. ”Michael gå din vej så jeg kan blæse mit hoved af” sagde Anthony træt, og rettet pistol mod hans hoved igen. ”nej Tony jeg bliver her til du ligger den pistol fra dig” svaret Michael og gik et skidt tætter på Anthony. ”hvad betyder det for dig.. du har jo Julie!” udbrød Anthony, Michael lagde mærke til en tåre der løb hurtigt ned over Anthony ene kind, og det gik op for ham at han var skyld i af Anthony sad her i dag. Det gjorde ondt dybt inde i ham. ”ja men det betyder ikke at vi kan forblive venner” svaret Michael og tog endnu en lille skidt hen mod ham.

Jeg husker den dag du fortalt mig, at du ville fri til hende. Jeg blev så vred på dig og råbte ting jeg ikke burde, men mest af alt så følte jeg det som om du havde ødelagt mig..” fortalte Anthony, men en trist grødet stemme. Efter en kort pause forsatte han ”jeg gav dig mit hjerte i hånden, og du valgte at kvæle det med alt din kræft. Bare fordi du ikke kan fortælle dine venner og familie sandheden” i det Michael ikke sagde et ord, så Anthony op på ham, og til hans egen overraskelse kunne han mærke et par tåre forlade hans øjenkrog, ”Jeg er virkelig ked af at jeg ødelagde dig, men vis du trykker af nu kommer jeg aldrig til at kunne gøre det op for dig” svaret Michael efter at havde rømmet sig.
du skal giftes så du kan aldrig gøre det op for mig” udbrød Anthony vred og trykket mundingen af sin pistol hård ind mod sit hoved. ”jeg kunne ikke fri til Julie!” svaret Michael irriteret mens han forsøgte at undertrykke sin håndløshed. ”hvorfor ikke?” spurte Anthony overrasket og så ham ind i øjende, og nu kunne Michael ikke hold sin tåre tilbage længer, ”fordi jeg indså at..” forsøgte Michael, men måtte stoppe op og trække vejret dybt før han forsatte fordi det er dig jeg elsker!” Anthony så først så overrasket på han, at han helt glemte sin pistol og derved igen vente den mod gulvet et kort øjeblik før han ansigtsudtryk forvandlet sig til vrede og han igen rettet sin pistol mod sit hoved. ”du var glad sammen med Julie.. så jeg tror ikke på dig!” udbrød Anthony.
den eneste grund til at jeg var sammen med Julie, var frygten for hvad min familie og venner ville sige og tænke om mig.. Men jeg har fundet ud af at det ikke er værd at leve vis man ikke kan elske den person man elsker!” forsvaret Michael sig med en stemme der både var såret men også vred. Tony så først mistroisk på ham, men lod så pistolen pege ned mod gulvet igen.
Tony, jeg ville ønske du ville give mig en chance for at være lykkelig med dig igen!” sagde Michael, i det Tony rejste sig fra stolen, og lod pistolen dumpe ned på gulvet med et hult bump. Michael lagde godt mærke til Marcus og Tylar der stod i døråbningen ind til stuen, men han var lige glad han tog Anthony i sine arme og deres læber mødtes i et kys som ingen kunne være i tvivler om at kun med ægte kærlighed kunne sådan en kys gives.


Af Fie Berdin – Okt. 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar