søndag den 17. november 2013

"I DO" og "Between Love And Goodbye"

Normalt skriver jeg ikke om de pågældende film vis jeg regner med at lave en anbefaling med dem senere men jeg måtte lige smide de her to film op da de virkelig får følelser inde frem i mig. Tanken om at gay mænd og kvinder som ikke er fra Amerika oprindelig og skal havde et greencard, er virkelig brutalt udsat for loven. fordi de kan godt få lov at 'gifte' sig, men det har INTET at sige vis de vil blive i USA, det er kun vis de gifter sig med en kvinde at de muligvis får lov at blive, jeg kan blive så gal over det fordi det ikke er færre. 
Kan også virkelig blive vred over at man forbyder to mennesker der elsker hinanden at blive gift i nogle stater bare fordi de er af samme køn. men på listen over hvad der virkelig gør mig rasende er at New York tillader en form for 'ægteskab' mellem to personer af samme køn, men at det intet har at sige ved fx at få et greencard.

I filmen "Between Love And Goodbye" er der denne 'charmerende' karakter April / Cole, som er søster / bror til Kyle. og vis mor har begået selvmord ved at sikke hovedet ind i en gas ovn. Men det at opleve to personers kærlighed og enligt så ekstrem som det Kyle og Marcel har i begyndelsen af filmen er fyldt med følelser. Han der ingen andre end Marcel der kan se at i det April / Cole først skaber kontakt, er det som en giftig slange der snor sig ind mellem dem og forgifter Kyle der forandre sig bliver til en anden person. 
En ting der river i mig er at det er Kyle der starter med at afsløre at han havde sex med en anden person, men af det pludselig bliver Marcel der er en 'slush' og hele skylden for af de slår op er hans skyld, selv om det i min verden enligt er April / Cole's skyld, fordi det er ham der snor sig som en slange mellem deres forhold og 'forgifter' Kyle. 
Enden på filmen hvor der eneligt går op for Kyle hvad April / Cole har gjort, er følelses laden, fordi de aldrig får chancen for at snakke sammen. men det bedste er at Kyle ser sandheden, dog er det forsendt. 

I DO ( **** 4 ud af 5 )

2012 -Drama

i sandheden er gyser som der desværre er mange mennesker der havner i. valget mellem familie og kærlighed kommer virkelig i central omdrejning i den her film, og jeg må sige at jeg bliver vred når de finder ud af at vis de gifter sig som mænd har det ikke samme betydning for vis han giftet sig med en kvinde. Et rigtig godt og menings fyldt plot men nogle mindst lige så gode skuespiller.





Between Love And Goobye ( ***** 5 ud af 5 )

2008 – Drama / Musik / Romantik

Det her er en film der virkelig sætter sig i mig, jeg se den eneligt fordi der var en på youtube der anmeldte den, havde ikke regnet med at den ville tage med med storm. Det mest forundret over at April/Cole bliver til en slange mellem dem og der ingen der kan se det før til sidst. Man føler virkelig med Marcel, og man kan blive så vred på Kyle, der ændre sig så meget. Rigtig godt plot med nogle gode skuespiller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar