torsdag den 4. april 2013

en lille aften ting


 Tog lige og ryddet hele køleskabet op da jeg skulle havde plads til alt det grønne jeg havde fået med, og selv om mormor nok ikke bliver helt vildt med den måtte tingende ligger på lige nu så vil jeg faktisk rende hende et stykke, for jeg syndes at det ser super indbydende ud nu og det gav mig lyst til at spise, (Jeg har i perioder svært ved at få spist rigtig da jeg ingen lyst til mad, og så går jeg hen og bliver dårligt) se lige grønsag skuffer det ser altså godt og indbydende ud.

Spidskålen, bladsellerien blev lagt i en stor vaske balje og sat op på vaske maskinen så kan de bruges til en eller anden lækker ret i morgen..
Tro Jeg smutter en tur fordi dk-kogebogen og ser hvad de kan tilbyde af retter med spidskål.. det ville jo ellers være oplagt at lave Kimchi efter Maangchi's opskrift men i det af jeg ikke har en af de vigtigste ingredienser og af det ikke kan købes her i Næstved, må jeg desværre vente til næste gang der kommer en masse Spidskål. Chilierne blev lagt på spækbræt og sat hen ved radiatoren for at tørre, lidt før jeg laver en kompost, af olie, chilisaucer, hvidløg, tomater, agurk og lidt løg. inspiceret lidt Maangchi..  Hold da helst op det var noget af en smøger.. nu tage jeg mig lige en mad og så skal der skrives lidt.. senere på aften skal jeg måske se Coriolanus med Ralph Fiennes og Gerard Bautler som jeg købte da jeg lige var en hurtig tur i rema 1000 i dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar