søndag den 1. december 2013

Honning marinade

Besluttet at lave en lækker honning marinade, til mine okse rullestege til min fødselsdags middag.. meeennn.. jeg var ikke helt tilfreds med dem jeg kunne finde på nettet så besluttet at lave min egen.


Du skal bruge;  (til ca. 3 kg steg)
2 dl. bi honning
½ dl blomster honning
20 g. stege margarine (smeltet i en gryde) man kan bruge 'steg og bag'
Hvidløgspulver eller alm. hvidløg
1 spk Soja
1 spk Rødvinseddike
1 tsk stødt ingefær
et lille bundt hakket mynte
fennikel toppe fint hakket
saft af en citron
saften af to lime
revet skál af 2 citroner
revet skál af 1 lime

honningen og det smeltet varme margarine røres sammen først og der efter de andre våde ingredienser, når det er en homogen masse, blande resten i.  kødet skal helt gerne marineres i mindst 4 timer gerne fra dagen før. når man steger kødet er det rigtig lækker at ligge skriver af citroner og lime i rundt om kødet og appelsin skiver uden skrald oven på kødet. det giver en super lækker smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar