mandag den 19. januar 2015

Achilles' sang

The song of Achilles
Af Madeline Miller

en fantastisk fortælling, jeg er helt vild med bogen, har sjældent læst noget så godt. elsker forfatterens åbenhed omkring deres kærlighedsforhold. hele bogen igennem har jeg været fangetog ville hele tiden vide hvad der skete næste gang, jeg tro ikke at jeg er blevet skuffet af forfattere på et eneste tidspunkt.

kombinationen med græsk mytologi, gør bare at man har lyst til at fare videre i deres fortæller, og høre alle sagn og hvad de nu fortæller rundt om lejrbålene. fortælle er også så levende at man hurtig og meget naturlig bliver en del af fortællingen. et stor ros til forfatteren er også at den er fortalt fra Patroklos synsvinkel, som kun er med til at gør fortællingen mere levende. en anden ting jeg også helt klart bare elsker ved bogen hovedkarakter er at Patroklos og Achilleus forhold ikke er hold helt hemmeligt, selvfølgelig skilter de ikke med det, og på sin speciale måde er den åben og på sin vis godkendt af de mennesker, halv guder, guder og så vider der omgiver dem igennem hele bogen. 

Deres følelser, gode sind og gennemgribende karakter, for virkelig en til at føle med som fx da Patroklos død, føler man virkelig et tab, og man lever sig igennem med Achilleus sorg frem til hans død, men mest af alt kommer følelserne som sorg, håb og kærlighed virkelig tæt på en helt fra bogens start

en fortælling i verdens klasse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar