lørdag den 5. april 2014

Familie Masood, EastEnders

Jeg vil gerne lige slå en tanke op omkring familien Masood fra EastEnders serien. Jeg er nu ret så godt inden i Christians og Syeds historie linje på Youtube, og må sige at jeg både har ekstrem harme og vrede over Zainab Masood (moren). Hun er så egoistisk, snæversynet med sin tro men frem for alt så sætter hun andres tanker foruden sin familie og sit liv. Jeg har absolut ingen medlidenhed eller tålmodighed for den her kvinde mere, jeg respektere deres tro og synspunkter på livet, men den her kvinde sætter virkelig ild i mig. For hun er så snæversynet og egoistisk som et menneske kan være.
Masood Ahmed (faren) har også en fast tro, og viser at han gerne vil afvise Syed men kæmper med sin beslutning og tro omkring det. For en gang skyld er det faren man ser kæmpe for det gode i deres familie og liv, og det giver en rigtig forfriskende syn på isslam og muslimer. Det viser i det mindste at det ikke altid er mænd som er dem der er det onde.
Tamwar Masood vil blive en meget klog mand med tiden. Selv om han har en fast tro og vil ære sine traditioner og religion så ser han det fornuftige og gode i alle folk omkring ham. Det bedste er at han ikke afviser sin bror når han finder ud af at han er gay, det er nok det bedste ved Tamwar. Det tegner kun til at han vil blive en stor mand en dag.

Efter Syeds selvmordsforsøg, mine øjende brændte af tåre da Zainab (moren) fortæller han at hans far skulle havde lade ham dø i stedet for at redde sin egen søns liv. Min vrede og harme over for Zainab vokser kun støt efter Syeds selvmordsforsøg. Selv da Zainab tigger Syed om at komme hjem har man ikke andet end harme og had for hende.
Efter Syed af umulig grund for mig at forstå alligevel tage hjem, selv om han føler morens had og ønske at han var død. En af de ting jeg har svært ved at forstå er at faren begynder at vise mistillid til Syed igen efter han er kommet hjem igen. Det er dog miserabelt at Syed prøver at blive kurret men jeg står helt klart på Tamwar side om at Syed bør stå ved sin brors side selv om han er som han er. (en ting jeg kan li er at Tamwar, ikke er specialt begejstret for Syeds valg)
efter at havde præsenteret Allan som skal kurrer ham for hans gay'næs, har Syed en samtale med Tamwar i køkkenet. Den her samtale mener jeg er et stort bevis på hvor meget familie betyder på Syed, at han er klar til at offer sit eget liv for sine familie. Jeg elsker Tamwars standpunkt i den her samtale og det viser endnu engang at han har et stort hjerte og vil blive en stor mand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar